I kan i jeres virksomhed ikke klare jer uden et website. Der er ganske enkelt, hvor kunderne finder jer. Men det er desuden super vigtigt at jeres website giver en god oplevelse for jeres brugere. Alt andet er ganske enkelt dumt.
I skal have et website
Kunder til stort set alle ting er online. Det er der der bliver søgt efter mulige samarbejdspartnere. Det er der der bliver handlet eller bare taget kontakt til nogen, der gerne vil handles med. Derfor kan man ikke have en virksomhed eller en organisation uden at have et velfungerende website.
Hurtighed er vigtigt
Af mange forskellige grunde er det super vigtigt at have en hurtig hjemmeside. Det er det jo helt åbenlyst for at de besøgende hurtigt kan komme frem til den information de søger. Gør de ikke det, så er det virkelig hurtigt at klikke videre til en konkurrent. Tålmodigheden er ikke stor online. Faktisk er der også beviser for at hastighed af jeres website hænger direkte sammen med antal salg.
Bliv bedre placeret i Google-søgninger
En stor del af vigtigheden i at opdatere hastigheden på jeres website er, at det har indflydelse på hvor højt I ligger i Google-søgninger. For Google har brugeroplevelser som en del af det, der giver bedre søgninger. Og et website, der loader langsomt, er ikke noget, der giver en god oplevelse for brugerne. Selvfølgelig er der andre parametre, der skal optimeres for at I ligger godt i Google, men hastighed er vigtigt.
Hvad skal gøres?
Det at optimere hastigheden på et website omfatter en lang række ting, der skal gøres. Altså en lang række konkrete ting, der skal gøres. For det omfatter både at alt den kode, der er i og omkring sitet. Både den kode, der viser sitet, men også den kode, der henter information i databaserne. Desuden skal der kigge på den tid, det tager at generere en fil og hente dem ind i en browser. Dette er et vigtigt optimeringselement. Desuden skal der kigges på de foto og den grafik, der er på et website. For foto fylder mere end tekst. Så disse kan gemmes i formater, der ikke fylder så meget som andre formater.
Få ekstern hjælp
Man kan ikke have alt viden internt i virksomheden. Derfor er det oplagt at købe sig til serviceydelser. Og disse kan blandt andet være at købe sig til en gennemgang af et website og en optimering af dette, og så koncentrere sig om virksomhedens kernekompetence.